top of page

מה ההבדל בין צלילה חופשית לצלילת סקובה?

רבים מתלבטים בין האפשרות של צלילה חופשית לצלילה רגילה. בעוד שצלילה רגילה היא עם ציוד מותאם לצלילות, צלילה חופשית, כשמה כן היא, מתבטאת בחופשיות יתר ולרוב תתרחש ללא כל ציוד כלל.

צלילה מתחת למים

צלילה רגילה היא הפופולרית ביותר, ומתבטאת בצלילה מתחת למים עם ציוד צלילה מקצועי, כמו למשל: שנורקל, מיכל אוויר, חליפת צלילה המתאימה לשהייה מתחת למים, סנפירים, מד עומק, ועוד. צלילה זו מתרחשת בסביבה בטוחה, עם מדריך מוסמך, ולאחר מכן גם עצמאית.


לפני שצוללים אל תוך המים, מומלץ לזכור את כל מה שנאמר בשיעור, לתרגל כמה שיותר, ולבסוף לא לשכוח את כל הציוד שצריכים מתחת למים, אחרת זה עשוי להיות מאוד מסוכן. חשוב גם להיות מודעים לעומק ולחץ המים, הגלים, ובעיקר מצב הים הנתון באותו היום.


ישנם דברים רבים אותם יש לקחת בחשבון בעת צלילה מתחת למים, ובמיוחד את החליפה שתשמש אתכם זמן רב. כיום יש כמה סוגי חליפות צלילה, ובוחרים אותם בעיקר לפי טמפרטורת המים. החליפה תורמת לאטימות המים ושמירה על חום הגוף. הפופולרית ביותר היא החליפה הרטובה המפחיתה את קצב החלפת המים במהלך הצלילה.



צלילה חופשית

צלילה חופשית, לעומת צלילה רגילה, מתבטאת בצלילה ללא כל ציוד כלל או ציוד מינימלי בלבד. בצלילה זו אנשים צוללים מתחת למים ומתמקדים בנשימות שלהם בלבד. כך, הצולל יכול לגלות כמה הוא באמת יכול להחזיק את נשימתו מתחת למים.


סוג צלילה זו נחשב לאתגרי יותר, אבל לעיתים קרובות הצוללים בהחלט נעזרים בציוד ומאתגרים את עצמם בכך שמנסים לצלול לעומקים משמעותיים למשך זמן. ישנן טכניקות מיוחדות הנועדו לצלילה חופשית אותם מלמדים בלימודים השונים ובכך משפרים את היכולת לעצור את הנשימה לכמה שיותר זמן.

צלילה חופשית היא דרך נוספת ליהנות ללא כל סחיבת ציוד מתחת למים, משהו שיכול להיות מאוד לא נוח בשביל אנשים מסוימים. בדיוק כמו הדגים, צלילה בצורה טבעית היא הצלילה האולטימטיבית למי שבאמת רוצה לחוות את החוויה הכוללת.


בצלילה, גם עם מיכלים וגם בחופשיות, תמיד יש סיכונים, בצלילה חופשית, עקב הגבלת כמות האוויר שיש לנו במהלך הצלילה ושינויי הלחצים שאנו חווים, הסכנה לאיבוד ההכרה מתחת למים קיימת. לכן, בדיוק כמו בכל צלילה אחרת, יש להיות מודעים לגבולות שלנו, לסביבה, לים, לטמפרטורת המים ומצב המים, ולהיות מוכנים לכל סנריו אפשרי.






הקורסים מועברים דרך ארגון MOLCHANOVS העולמי ונחשב לארגון צלילה חופשית המוביל בתחום בלימודי צלילה חופשית. רוצים לשמוע עוד על עולם הצלילה חופשית? אנחנו ב - Eilat Freedivers נשמח לענות לכם על כל השאלות שלכם ולעזור לכם להתקדם בצלילה חופשית!









פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page