top of page

שיאי העולם בצלילה חופשית


מתעניינים בצלילה חופשית? הנה שיאי העולם המרשימים ביותר בספורט:


צלילה חופשית הינה ספורט אתגרי מדהים, אשר משלב יכולות נשימה מדהימות עם כושר גופני והתמודדות עם קושי מתחת למים. בשנים האחרונות, ישנה עלייה גדולה בפופולריות של התחום, בארץ וברחבי העולם, כאשר רבים מוציאים רישיון צלילה חופשית באתרי הצלילה הטובים בעולם. ועם כל ספורט, אי אפשר שלא לתהות ולחשוב, מיהם אלופי העולם ושיאני העולם בתחום, אשר לקחו את יכולות הנשימה והכושר הגופני ממש עד קצה גבול היכולת.


צלילה חופשית מתחלקת למספר קטגוריות שונות: סטאטי, דינמי ועומק, כאשר בכל אחת מהן יש מספר תתי קטגוריות נוספות. בכתבה זו, נסקור את שיאי העולם בקטגוריות המובילות:


עומק


הצלילה החופשית העמוקה בהיסטוריה התבצעה על ידי הרברט ניטש מאוסטרליה. הוא מחזיק בארבע הצלילות החופשיות העמוקות ביותר, כאשר העמוקה מכולן הייתה 214 מטר, בשנת 2007. ניטש הינו הדמות המזוהה ביותר עם התחום של צלילה חופשית, כשהוא רשם בסך הכל 33 שיאי עולם שונים, והחזיק בו זמנית ב8 שיאים בקטגוריות שונות. השיא שלו נרשם בסגנון "צלילה חופשית ללא גבולות". כיום, סגנון זה אינו נהוג בעולם ובתחרויות, מכיוון שהוא לא מספיק בטיחותי.



צלילה חופשית באילת
צלילה חופשית באילת

זמן

בצלילה עם משקל קבוע, שנחשבת לסגנון הטהור ביותר של צלילה חופשית, שיא העולם הינו ארבע דקות ועשר שניות. הוא נרשם על ידי אלכסיי מולצ'נוב הרוסי, בשנת 2021. הוא צלל לעומק של 131 מטרים בזמן זה. שיאנית העולם בתחום הינה אלנקה ארטניק, שצללה במשך 3 דקות ו32 שניות, לעומק 120 מטר.


בצלילה חופשית סטטית, בה הצולל נמצא עם ראשו מתחת למים ועליו לעצור את נשימתו, שיאן העולם הינו ברנקו פטרוביץ', אשר עצר את נשימתו לזמן של 11 דקות ו54 שניות, ללא כל שימוש בחמצן. שיאנית העולם הינה נטליה מולצ'נובה, אשר רשמה זמן שיא של 9 דקות ו2 שניות.



צלילה חופשית
צלילה חופשית


דינמי

במסגרת צלילה חופשית דינמית, אשר מתקיימת לרוב בבריכה, המטרה של הצולל הינה להגיע למרחק הגדול ביותר בנשימה אחת. שיא העולם בתחום זה הוא 300 מטרים לגברים ו257 מטרים לנשים.




הקורסים מועברים דרך ארגון MOLCHANOVS העולמי ונחשב לארגון צלילה חופשית המוביל בתחום בלימודי צלילה חופשית.

רוצים לשמוע עוד על עולם הצלילה חופשית?

אנחנו ב - Eilat Freedivers נשמח לענות לכם על כל השאלות שלכם ולעזור לכם להתקדם בצלילה חופשית!


פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page