top of page

טיולי צלילה לצולל חופשי – אתרי הצלילה המרשימים בעולם

עודכן: 20 בספט׳ 2021


אם החיים מתחת לפני הים מרתקים אתכם, אם אתם מרגישים שהעולם קורא לכם לגלות את מסתוריו ואם אתם מחכים בקוצר רוח לעלות על מטוס ולבקר באתרי הצלילה הכי מרתקים על פני הגלובוס – הגעתם למקום הנכון.


טיול צלילה לצוללים חופשיים יכול להתרחש בים התיכון, באיים למרגלות האוקיינוס השקט ואפילו טיול מאורגן ללפלנד בא בחשבון. כול עוד אתם מצוידים ברוח הרפתקנית, בציוד הדרוש ובמדריכים מקצועיים שילוו אתכם, מעמקי הים הם הגבול!

הינה לפניכם מספר מסלולי טיולי צלילה ברחבי העולם.



הזינוביה: לרנקה, קפריסין


המעבורת זינוביה יצאה להפלגתה הראשונה אי שם בשנות ה־80, אך טבעה סמוך לחופי לרנקה. כלי־השיט העצום בגודלו נשאר בקרקעית הים עד היום, לצד יותר ממאה משאיות שהיו על סיפונה. אם אתם צוללים מתחילים בעלי תעודת צולל חופשי גל 1 תוכלו לצלול עד לחלקה העליון של המעבורת, המגיע לעומק של 16 מטר. לצד צלילה אל כלי־השיט המפורסם, האזור שבו טמונה הזינוביה מאופיין בדגה עשירה ביותר ובמים צלולים, כך שמחכה לכם חווית צלילה בלתי נשכחת ממש בים התיכון!

צלילה חופשית  - eilatfreedivers
צלילה חופשית eilatfreedivers

נייבי פיר: מערב אוסטרליה

במבט ראשון, ייראה לכם הרציף הישן הזה תמים למראה, אך צלילה קטנה פנימה תחשוף בפניכם עולם שלם של יצורים ימיים יפהפיים וייחודיים! אל החוף הזה, הרחוק והאקזוטי כל–כך, מגיעים בעלי חיים מהים הפתוח וטיבם בהתאם: כרישים גדולים, סרטנים מכל הסוגים, חשופיות צבעוניות ואם יתמזל מזלכם גם לווייתנים עצומים הם רק חלק מהאוכלוסייה המקומית, וכל הטוב הזה ממוקם בעומק של 15 מטרים בלבד מתחת לפני הים, במרחק של כמה מאות מטרים בודדים מקו החוף.


נושאת המטוסים USS אוריסקני: מפרץ מקסיקו

לו הייתם מגיעים לאזור הזה במפרץ מקסיקו במהלך המאה הקודמת, הייתם יכולים לקחת חלק פעיל בהיסטוריה של ארה"ב. נושאת המטוסים האמריקאית הזו, העונה לשם USS אוריסקני, נחשבת לאחת מנקודות המוצא האסטרטגיות עבור צבא ארה"ב, ושירתה גם במלחמת וייטנאם וגם במלחמת קוריאה. אורכה העצום, כמעט 300 מטרים, נמצא כעת בפנסיה צבאית במעמקי הים, ואתם יכולים להביט בה מקרוב!

קורס צלילה חופשית
צלילה חופשית

אחת התופעות המרתקות המתרחשות במהלך טביעה של עצמים כבדים אל מעמקי הים, הוא שוניות האלמוגים המלאכותיות הנוצרות כתוצאה מהשהות הארוכה במים. הנקודה הזו במפרץ מקסיקו זכתה לתואר "השונית המלאכותית הגדולה ביותר" והיופי התת־ימי שתזכו לראות במהלך הצלילה בשטחה ישאיר אתכם ללא מילים (ולא רק בגלל מסכת הצלילה). במידה ואתם צוללים מתחילים, לא אל כול חלקיה תוכלו לצלול אך יש לא מעט אזורים הממוקמים בעומק של כ-15–20 מטרים, ומהם ניתן לצפות בחלקי נושאת המטוסים, בצמחייה השופעת שצמחה בתוכה עם השנים וגם בלהקות דגים העוברות ממש בין כותליה. חוויה מדהימה!


698 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page