top of page

אימונים לקראת קורס צלילה חופשית למתחילים

לפני שאתם נכנסים למים בקורס צלילה חופשית הראשון שלכם, ישנם תרגילים שאתם יכולים לעשות כדי לעזור להכין אתכם נפשית ופיזית לצלילה חופשית.

ראשית מומלץ להתחיל בקריאת מידע ותרגול בסיסי של תרגילי נשימה, מתיחות, תזונה נכונה והכנה נפשית.

למרות שאין תחליף לאימון עם כניסה למים, להרבה צוללנים חופשיים ברמה מתקדמת יש גישה מועטה למים והם עושים הרבה באימונים שלהם לפני התחרות בחדר כושר ובבית.

תוכלו להגיע למים כל חודש או במהלך חופשה, אבל יש הרבה אימונים שאפשר לעשות בכל יום ללא כל ציוד צלילה מיוחד.

במאמר זה נבחן את הצורות השונות של אימון שאפשר לעשות באופן פנימי וחיצוני זאת כדי לשפר את ההנאה מצלילה חופשית.


צלילה חופשית באילת eilatfreedivers
צלילה חופשית באילת eilatfreedivers


אימון הליכה לקראת קורס צלילה חופשית

הליכה היא סוג של אימון צלילה חופשית שניתן לתרגל בכל זמן נתון. הדרך הפשוטה ביותר להתחיל היא ללכת בקצב מהיר מספיק, כי אתה צריך לנשום דרך הפה. ואז להתחיל לנשום (רצוי דרך האף) במשך ארבעה שלבים, לעצור את הנשימה בין ארבעה לשמונה צעדים, ואז לנשום במשך ארבעה שלבים וחוזר חלילה. זה צריך להיות קשה לעשות אבל לתחזק לפחות עשר דקות.

יש אנשים שעושים וריאציות של זה תוך כדי ריצה על הליכון או רכיבה על אופניים נייחים. הם מוצאים כי כאשר הם מפסיקים את התרגיל כדי לנשום, בדרך כלל הם מרגישים כאילו הם קיבלו ריאות חדשות! רק תוודאו שאתם אף פעם לא מגיעים לנקודה שבה אתם מרגישים סחרחורת. אם זה קורה, כדאי להאט את הקצב שלכם ולחזור לנשום בצורה סדירה עד שזה הופך להיות קל יותר.

טיולי הליכה יכולים להיעשות באמצעות אחיזה מקסימלית, עם זאת, אלה חייבים להיעשות תמיד על קרקע רכה, כגון חוף או דשא, ותמיד עם מדריך שיכול להדריך אותך לאורך התהליך ולדאוג לבטיחות שלך.


צלילה חופשית באילת eilatfreedivers
eilatfreedivers צלילה חופשית

אימונים אנאירוביים ונשימה

אימוני כח כנגד משקל גוף תוך כדי עצירת נשימה על מנת להעלות את רמת הפחמן דו חמצני בגוף יכל לשמש צוללים חופשיים כאימון על מנת ללמוד להתמודד עם כמויות גבוהות של פחמן דו חמצני במהלך הצלילה.

כמו כן, אימוני כח עם כמות חזרות גבוהה בכל סט (20-30) יעזור לנו להתמודד עם כמויות גבוהות של חומצה לקטית בשרירים.

עם זאת, אימונים אלה חייבים להיעשות בזהירות רבה ועדיף עם מתרגל מנוסה. זה שימושי במיוחד בעת עבודה על שרירים שמתעייפים יותר במהלך צלילה חופשית, כגון הרגליים העליונות והכתפיים. ככל שתוכל להתאים את השרירים שלך לעבודה אנארובית והתמודדות עם כמויות גדולות של חומצה לקטית, הצלילה שלך תהיה בטוחה יותר וקלה יותר.

יוגה ומתיחות לקראת קורס צלילה חופשית

התנוחות נמתחות וסדרות זורמות של תנועות ביוגה מועילות להפליא לצלילה חופשית, להגברת הכוח, הגמישות ומודעות לגוף. מומלץ למצוא מורה מנוסה כדי להבטיח שאתה עושה את התנוחות כראוי.

סעיף המשנה של פראניאם של יוגה נוגע במיוחד לנשימה ורבים מהתרגילים כוללים עצירת נשימה. תרגילים אלה מועילים מאוד לצלילה חופשית, אבל אנו ממליצים למצוא מורה מנוסה כדי להראות לך את התרגילים.

אימון לצלילה חופשית בבריכה

בזמן אימונים לצלילה חופשית בבריכה צריך לעבוד עם מדריך ו / או חבר מנוסה מאוד, ועדיף כחלק ממועדון צלילה חופשית תומך. אם אתה גר באזור של העולם עם מים קרים אז אימון הבריכה יכול להיות חיוני לאורך כל חודשי החורף כדי לשמור ולשפר את היכולות שלך.

אימון עצירת נשימה סטטי מועיל לכל דיסציפלינות צלילה חופשית, ואימונים דינאמים עם או בלי סנפירים מועילים לדיסציפלינות עומק היטב.

אם אין לכם גישה לחבר או מדריך אז אתה יכול לעשות אימון שחייה בבריכה, על ידי כך תעבוד על הכושר שלך והביטחון שלך במים, באימוני שחייה אלה, תשתדל להפחית את הכמות אוויר שאתה נושם בין משיכות כדי לאמן סובלנות לרמות גבוהות של CO2 וחומצה לקטית.


תמנון (אוקטופוש)

תמנון הוא השם של הוקי מתחת למים, משחק ששוחק בתחתית הבריכה בין שתי קבוצות. הוא מהיר ומיומן מאוד וכרוך ביכולות עוצרות נשימה מדהימות. ישנם מועדונים רבים ברחבי העולם, ואתה יכול להצטרף אליהם, כמו כן, יש גם מועדוני רוגבי מתחת למים אם אתה מחפש משהו פיזי עוד יותר.

שחזור ומנוחה

עם כל האימון הגופני לצלילה חופשית, השרירים שלך עובדים קשה – חשוב לשתות הרבה מים לאחר פעילות גופנית, לאכול מזונות עשירים בחומרים נוגדי חמצון ולנוח היטב. האוכל שלך הוא הדלק שלך והתרופה שלך. ככל שהאוכל שתכניסו טוב יותר, כך תצאו טוב יותר ותהיו גמישים יותר.

מנוחה חשובה באותה מידה, על מנת להבטיח שאתה לא תישרף מעומס יתר, וכך תהיה חשוף ורגיש למחלות. קחו פסק זמן כדי להירגע, לוודא שאתם מקבלים לפחות שמונה שעות שינה בלילה ולמצוא זמן לעשות דברים שממלאים את הלב שלכם בשמחה.

אימון מנטלי לפני שמתחילים לצלול

לעתים קרובות אני אומר שצלילה חופשית היא 90% נפשית, איבדתי את הספירה של הזמנים שבהם אדם בעל עודף משקל, לא כשיר ועם זאת רגוע הצליח לצלול לעומקים מרשימים ואף עקף אדם אחר שנחשב כשיר מאוד אך לא רגוע מספיק.

דמיון מודרך הוא כלי חזק מאוד! והסיבה היא, המח שלנו לא יכול להבחין בין דמיון למציאות. (זה גם הסיבה ללמה מתפרץ אצלנו רגשות מסוימים כשאנחנו מדמיינים או נזכרים במשהו) ולכן אחד הכלים החשובים שיש לנו זה דמיון מודרך!

לפני ההתחלה של צלילה חופשית אני נדמיין את כל מהלך הצלילה כולל רגשות, נעבור על כל הצלילה מרגע הכניסה למים ועד לרגע היציאה ושלב ההתאוששות, נדמיין שהצלילה הצליחה והייתה קלה ונעימה, וכך, נצליח "לעבוד" על המח שלנו שזה משהו קליל שכבר עשינו וכשנרגיש מוכנים להיכנס למים ולצלול, הצלילה תהיה קלה מכיוון שכבר עשינו את זה בעבר:

הקורסים מועברים דרך ארגון MOLCHANOVS העולמי ונחשב לארגון צלילה חופשית המוביל בתחום בלימודי צלילה חופשית. רוצים לשמוע עוד על עולם הצלילה חופשית? אנחנו ב - Eilat Freedivers נשמח לענות לכם על כל השאלות שלכם ולעזור לכם להתקדם בצלילה חופשית!


8 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page