top of page

איך בוחרים קורס צלילה חופשית? מדריך למתחילים

עודכן: 30 בינו׳ 2022

קורס צלילה חופשית הוא קורס חוויתי ומרתק שיקח אתכם לעולם חדש מתחת למים ויגלה לכם נופים עוצרי נשימה תת ימיים, דגים ובעלי חיים שלא ראיתם מעולם. ללא ספק זוהי חוויה שתזכרו כל החיים,

אז איך לבחור קורס צלילה חופשית באילת? מה לומדים בקורס צלילה? מה בודקים?

מהי צלילה חופשית?

צלילה חופשית היא צלילה שמתבססת בעיקר על הנשימה שלנו, בצלילה חופשית אנחנו צוללים לעומקים, מרחקים ופרקי זמן ממושכים רק בעזרת הנשימה ללא שום אמצעי עזר, לצלילה חופשית יש מספר טכניקות שונות צלילה נכונה, נשימה והרגעה שאנחנו לומדים כחלק ממסגרת קורס בסיסי לצלילה חופשית .

במהלך השנים האחרונות התפתחו מאוד הידע התיאורטי והידע המעשי בתחום הצלילה החופשית, בזכות קהילה הולכת וגדלה של צוללים חופשיים. ככל שעובר הזמן, מתגלות דרכים טובות ויעילות יותר לאימון ולצלילה. הקורסים השונים מאפשרים לרכוש את הידע ואת הטכניקה, הנדרשים על מנת לצלול טוב יותר, נכון יותר, בטוח יותר ובהנאה רבה. גם צוללים בעלי נסיון ורקע נחשפים בקורס לעולם חדש ולגישות שונות, והדבר מוביל לשיפור משמעותי. תוך זמן קצר, הצלילה הופכת לנעימה ורגועה יותר, ולמקצועית ובטיחותית הרבה יותר.


אימוני צלילה חופשית בים
אימוני צלילה חופשית

טכניקות שונות במסגרת קורס צלילה חופשית

התרגול המעשי בקורס צלילה מתחיל באימון עצירת נשימה סטטית (עצירת נשימה במנוחה). תרגילי חימום ומתיחות מותאמים, הרפיה, תרגילי נשימה, נשימות הכנה, נשימה מלאה, עצירת נשימה ונשימת התאוששות. וכן נלמדים תרגילם המיועדים להארכת זמן עצירת הנשימה.

אימוני צלילה חופשית בים

אימוני הים הם הלב של קורס צלילה חופשית , בהם נלמדים ומתורגלים השלבים השונים של הצלילה החופשית. האימון כולל, הכנה, חימום ומתיחות, צלילות חימום, עבודה על השוואת לחצים, כניסה נכונה ויעילה למים, העמקה באמצעות משיכת חבל וסנפירים, תנועת סנפירים נכונה ומנח גוף, סיבובים, פרוטוקול יציאה, עבודה עם בן זוג, צלילת בטיחות, חילוץ והצלה.


אימוני צלילה חופשית בים
אימוני צלילה חופשית בים

בחירת מועדון צלילה חופשית

מדינת ישראל מציעה מבחר של מועדוני צלילה חופשית המעניקים הכשרה מקיפה ומקצועית להתחלת צלילה חופשית.. למרות שאין חוק המחייב את המדריך להיות מוסמך מטעם ארגון מסויים, או להסמיך מטעם ארגון רשמי, הדבר מומלץ ביותר.

אז מדוע חשוב לקבל הסמכה מטעם ארגון מסויים? ראשית, כאשר מדריך צלילה חופשית או בית ספר מסמיך מטעם ארגון מסויים, פירוש הדבר שמדובר במדריך מקצועי. מדריך המונחה במערכי הדרכה, ובשיטות מקצועיות ועדכניות, על ידי גוף גדול ומקצועי. תעודת ההסמכה מאפשרת לצולל להמשיך אחר כך ולעבור קורסים מתקדמים יותר בארגונים השונים. כאשר הצולל מעוניין להירשם לתחרויות או למחנות אימונים הוא נדרש להציג הסמכה כזאת. ישנם אף ארצות בהן יידרש הצולל להציג תעודת צולל חופשי על מנת לצלול בהן.

ישנם הבדלים בין הארגונים השונים, בגישה הכללית לצלילה החופשית, בשיטות אימון ובמבנה הקורסים, וכל ארגון שם דגש על תחומים אחרים. ישנם ארגונים הדורשים לעמוד ביעדים מסוימים כדי לקבל את ההסמכה. ישנם ארגונים השמים דגש על תחרותיות.


צלילה חופשית באילת
צלילה חופשית

בדיקות שחשוב לעשות לפני שנרשמים לקורס צלילה

  1. בחינת המטרות והיעדים של הקורס?

  2. האם הקורס צלילה הוא פרקטי או תיאורטי ?

  3. כמה אימוני צלילה בקורס ומה אורך האימונים?

  4. האם הקורס כולל לינה ?

  5. האם המועדון צלילה הוא מועדון מקומי או בינלאומי ?

  6. מי המדריכים ומה הנסיון שלהם בצלילה חופשית ובהדרכת קורס צלילה?

  7. האם הקורס כולל הסמכה, ומי הארגון המסמיך.

  8. כמה משתתפים בקורס?

  9. האם יש בהמשך אפשרות לשמור על קשר ולקבל עוד הדרכות והכוונה.

  10. האם יש ביטוח למשתתפים בקורס.

  11. כנסו לגוגל ולרשתות חברתיות ובחנו את החוות דעת של בוגרי הקורס וגם חוות דעת.


פוליסת ביטוח לצוללנים

וודאו שהמועדון צלילה שמעביר הקורס יש ביטוח צלילה חופשית, המכסה את הצוללים הקורס. חשוב לדעת כי חברות הביטוח מבטחות רק מדריכים מוסמכים מטעם ארגונים מוכרים, והביטוח מקנה ביטחון נוסף לצוללנים ולמדריכים בקורס.


פוליסת ביטוח לצלילה חופשית
פוליסת ביטוח לצלילה חופשית

צלילה בים סוף או ים התיכון?

לרוב צוללים שמתחילים בתחום בוחרים דיי באופן אוטומטי לעבור קורס צלילה חופשית באילת תנאי הים באילת הם אידיאליים עבור צלילה חופשית.

אין כמו ים סוף מבחינת המים והטמפרטורה במים קבועה ונוחה כמעט כל השנה. כל אלו מאפשרים להתרכז יותר, לחוות את הצלילה ולתרגל אותה באופן מירבי. גם האפשרות להעמיק ל-20 עד 45 מטרים נגישה יותר, ובשחייה קצרה ניתן להגיע למקומות בהם ניתן לבצע צלילות עומק.

אילת היא העיר הדרומית בישראל וככזאת היא מספקת גם אפשרות של ניתוק מושלם מהחיים לרגע כך ימי הקורס הופכים לזמן של חופשה מהנה בשילוב עם נוף מדברי חוויה תת ימית שתורמת רבות לצוללים.



צלילה חופשית באילת
צלילה חופשית באילת


הקורסים מועברים דרך ארגון MOLCHANOVS העולמי ונחשב לארגון צלילה חופשית המוביל בתחום בלימודי צלילה חופשית. רוצים לשמוע עוד על עולם הצלילה חופשית? אנחנו ב - Eilat Freedivers נשמח לענות לכם על כל השאלות שלכם ולעזור לכם להתקדם בצלילה חופשית!


פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page