top of page

איזה ציוד צריך לצלילה חופשית?

צלילה חופשית היא ספורט שנחשב לספורט אתגרי והפך למאוד פופולרי בשנים האחרונות. יותר ויותר אנשים מגלים את העולם המופלא של הצלילה הטבעית והחופשית לתוך עומק המים. אמנם ספורט זה נחשב למעט מאתגר יותר, אך הוא לא שונה בהרבה מצלילה רגילה לחלוטין.

לצלול חופשי אל תוך המים

הרבה אנשים יתארו את החוויה של צלילה חופשית כחוויה נפלאה, והיא אכן כזו. חוויה מאתגרת, מרגשת, ובעיקר חוויה שלמה. מה יותר טוב מאשר לאתגר את עצמנו? לגלות דברים חדשים על עצמנו, ותוך כדי לגלות עולם חדש ומופלא מתחת למים.


מי הם האנשים שעברו או גילו את עולם הצלילה החופשית? בעיקר אלו שצללו לא מעט בחייהם, עברו קורס צלילה מקצועי, אפילו הדריכו אחרים, ומרגישים שמיצו ומחפשים חוויה קצת אחרת. צלילה חופשית היא העולם אותו הם חיפשו.


צלילה חופשית
צלילה חופשית

ציוד לצלילה חופשית

צלילה חופשית מתבטאת בצלילה עם מעט ציוד, או ללא כל ציוד כלל, כדי שתהיה טבעית ככל האפשר, ותגרום לצולל להרגיש כמו דג חופשי במים וללא ציוד כבד ולא אידיאלי במיוחד. כמובן שעדיין צריך ציוד כלשהו כדי להיכנס בכלל למים.


אז מה צריך באמת? קודם כל, כמובן שצריך חליפת צלילה. כיום יש מגוון סוגים של חליפות צלילה, המותאמות למים, וסוג החליפה תלוי בטמפרטורת המים. הנפוצה ביותר היא חליפה מסוג "נאופרן". החליפה היא בעצם "העור" השני של הצולל ואי אפשר לצלול בלעדיה, החליפה עוזרת לנו לשמור על טמפרטורת הגוף שלנו כדי שלא נתקרר ונשתמש ביותר חמצן במהלך הצלילה, עובי החליפה קובע גם את כמות המשקולות שנצטרך למהלך הצלילה, ככל שהחליפה עבה יותר כך היא מציפה אותנו יותר וככל שאנו צפים יותר על פני המים, כך נצטרך להוסיף משקולות כדי לעזור לנו לצלול בקלות יותר.



צלילה חופשית באילת
צלילה חופשית באילת


הציוד הבסיסי יכלול בין היתר גם : שנורקל, המחובר לרצועת המסיכה ומשמש כמעין צינור העוזר לנשימה מתחת למים; מסיכה לצלילה חופשית המראה לנו את הסביבה התת-מימית בצורה יותר יעילה. מסיכת צלילה עם נפח פנימי נמוך היא המומלצת ביותר לצלילות עמוקות מכיוון שיש בה צורך בפחות אוויר לויסות הלחץ.


סנפירים הם דבר חשוב נוסף, יש לקחת בחשבון שסנפירים בסוג צלילה זו הם קשים וארוכים יותר מסנפירים בצלילה רגילה, היות והם צריכים לדחוף מים בצורה יעילה יותר. סנפירים אלו יעזרו לצולל החופשי בצלילתו אל עומקים גדולים וגם יהפכו את החוויה לקלה יותר.


אין ספק שצלילה חופשית היא עולם ומלואו לצוללנים מתחילים ומתקדמים באשר הם, וחוויה בלתי נשכחת לכל מי שרוצה לחוות את עולם המים והעומק במלוא הדרו.



צלילה חופשית
צלילה חופשית


הקורסים מועברים דרך ארגון MOLCHANOVS העולמי ונחשב לארגון צלילה חופשית המוביל בתחום בלימודי צלילה חופשית. רוצים לשמוע עוד על עולם הצלילה חופשית? אנחנו ב - Eilat Freedivers נשמח לענות לכם על כל השאלות שלכם ולעזור לכם להתקדם בצלילה חופשית!


פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page